onsdag 9 februari 2011

"Say it will always be like this"

Jag ramlade av två gånger när vi hoppade i måndags. Det är andra hopplektionen som jag ramlar av, känner mig inte som någon Rodrigo Pessoa direkt. Det är så fruktansvärt irriterande, för när hoppningen fungerar är det en magisk känsla. Och det är då jag tycker att ridning är som allra roligast. Jag får skylla (litegrann) på den åsneliknande häst jag red på. Hon tyckte att det var motiverat att fara fram i full fart mot hindren, och sedan ångra sig i allra sista stund. Och när hon vägrade, var jag på väg framåt. Och då fick jag kräla i sågspån; säkert lär man sig någonting av det också.

Seminarium i Göteborg idag. "Rättsliga dilemman" är en väldigt intressant kurs. Jag upptäcker åter att jag faktiskt vurmar för juridik, det är roligt. Intressant. Och spännande. När jag väl sitter där i skolan, så känner jag att jag faktiskt tycker om att studera. Det kommer att bli så att jag ångrar att jag inte tog vara på den tiden bättre. Det är bara några månader kvar nu.

När jag klev på bussen för att åka hem, kände jag att jag började må illa. Det var varmt och kvalmigt, och ju fler människor som klev på desto mer tänkte jag på hur illa jag mådde. Varför skulle det vara så pinsamt att må illa bland människor? Jag svalde och svalde, och försökte tänka på trevliga saker. Kallsvettades. Men så lyckades jag somna till slut, de som känner mig är nog inte förvånade över detta. Ambitiöst nog gav jag mig ut på en promenad ikväll, och då återvände illamåendet. Hoppas att det går över efter några timmars sömn. Det är mycket att göra på jobbet imorgon.

Annars beundrar jag den tjej som lade ut en bild på sig själv i underkläder på sin blogg. Hon hade den bilden jämte en bild på en av de tjejer som vikt ut sig i Slitz. Tanken var att visa att det är så de flesta av oss inte ser ut. Jag tänker att jag önskar så att vi alla kunde ta till oss det. Och vill inte männen att vi ska se ut på annat sätt än retuscherade modeller med H-kupor så är det ändå dem de är fel på. Männen alltså. I övrigt så har jag aldrig hört någon man som har sagt att han tycker att hans flickvän borde banta eller operera sig. Jag skulle inte våga gå som långt som att lägga ut en bild på mig själv, men jag tycker att det var förbannat bra gjort. Hatten av!

Jag fyller år på måndag. Klockan 09:51 den 14-e februari har jag nått en ålder av 31 år. Och jag känner att livet börjar lägga sig till ro. Jag är på väg dit jag vill vara. Med den människa jag önskar följer mig dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar