söndag 29 maj 2011

Så återvände lugnet

Jag behövde verkligen den här helgen. Behövde den precis som den blev. Lugn fredag med film; "True grit" - sådär tyckte jag. Lugn lördag med final Champions League - rättvist resultat tyckte jag. Och så en lugn söndag med skrivande av paper, och mors dag-firande hos mor och far. Jag känner mig nästan i form igen. Känner att krafter har återvänt, att jag orkar igen. Härlig känsla.

Imorgon är det seminarium hela dagen i Göteborg. Sedan är det hopplektion i ridhuset. Det blir nog en bra dag! Det är näst sista seminariet för utbildningen. Sedan har jag som sagt en C-uppsats att göra färdigt i sommar... Men den kommer att bli klar, den kommer att lämnas in i augusti. Och efter det ska jag dra en djup suck. Och försöka ta med mig David till en vecka i solen. Det låter inte som om det blir en särskilt svår uppgift.

Annars ser jag fram emot två dagar hos syster med familj. Och efter det stundar bröllop till helgen! Jag har köpt en klännning, så jag är redo. Erfarenhet säger mig att jag kommer att börja gråta när första tonerna till Bröllopsmarschen klingar. Det är magiskt för mig; att två människor vet att de vill vara tillsammans ett helt liv. Att de älskar varandra så mycket. Det största man kan få nåden att uppleva i livet. Åh, mitt blödiga hjärta. På tal om blödighet så vill jag åter säga grattis till Becky och Justin som är nyförlovade! Jag önskar er ett långt och lyckligt liv tillsammans!

Tidig kväll blir detta. Jag vill ha en lättläst deckare som kvällslektyr, och som av en tillfällighet ligger "Den sista prärievargen" av Michael Connelly här på kudden. Den får det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar