tisdag 3 maj 2011

And nothing we get comes for free

Och så har även jag vaknat till liv denna tisdag. Jag ska äta litegrann, duscha, och sedan åka till farfar en sväng. Försöka att inte okynnesröka idag, försöka att träna litegrann ikväll.

Hopplektion igår - gick jättebra. Drömmen vore att kunna anmäla sig till en blåbärshoppning någon gång i framtiden, högre ambitioner än så har jag inte.

Även kursintroduktion för allra sista kursen på Socionomprogrammet igår. Tre och ett halvt år har gått väldigt fort, så mycket har hänt. Tiden tar liksom ingen hänsyn när den drar förbi, den stannar inte upp och låter oss reflektera. Och nu är det snart slut, på skolan. Vi kommer att skingras, och sedemera i livet minnas den tiden vi hade som, ja jag vet inte vilka minnen den kommer att framkalla.

Och jag tänker. På en telefon som inte piper, på värme som försvann. På AIK som vann igår, på att jag börjar ett nytt jobb imorgon. På att det är lätt att ha tid att skriva kommentarer på FB, men svårare att vårda. På besvikelse och känslan av ensamhet. På underbara vänner, på katter i min säng. På suget efter den där cigaretten ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar