söndag 22 maj 2011

We can talk without talking

Kommunikation är så fantastiskt svårt att lyckas med ibland. Och så otroligt viktigt. Grunden. Vi lyckas för det allra mesta D och jag, men ibland pratar vi förbi varandra. Det blir irriterat. Sedan när vi sätter oss och rannsakar, har vi menat samma sak. Vi har bara olika sätt att säga det på. Så blir det åter lugn, och trygghet. När man har varit tillsammans ett tag blir inte varje liten svårighet jordens undergång (jorden skulle väl förresten gått under igår?). Utan man kommer varann än närmre. Jag vet att jag ofta reagerar på känsla. Skickar sms utan att tänka efter om känslan egentligen är "rätt". Tänker ut en hel händelsekedja, som visar sig vara falsk, och agerar därefter. Men jag tänker på det. Och försöker öva mig. Hoppas att du märker det ibland älskade du! För jag skulle göra allt, precis allt, för dig. Alltid.

Igår var det möhippa för fina Frida. Frida är en sådan där vän som har enorm medkänsla. Hon är omtänksam. Jag har aldrig hört henne klandra någon. Hon har aldrig klandrat mig när jag har varit dålig, och inte riktigt orkat. Hon säger alltid att jag kan höra av mig om jag vill prata. Att det var så många vänner på hennes möhippa igår visar att många fler känner samma sak. Det var en väldigt mysig dag. Efter dans, lunch i parken, bubbelpool, snacks hos Johanna, och Babbel kroknade jag. Jag har i vanliga fall sömnbehov i paritet med ett spädbarn, så jag gick hem innan de andra drog vidare till Grand. Mycket nöjd med dagen. Nu ser jag fram emot bröllop!

Regnet gråter mot fönstren ikväll. Jag har varit trött idag, det har inte hänt så mycket. Det är skönt att jag älskar sådana dagar. Om en liten stund är det dags för "Mästarnas mästare", heja Stenmark! Sedan hoppas jag på mys, och lite läsning innan jag somnar. Har en ledig dag imorgon, vilket känns härligt. Jag funderar litegrann på att överraska mig själv med att skriva färdigt sista skoluppgiften, så att jag kan koppla en vecka. Vi får se hur detta går...

För övrigt anser jag att Gefle bör... You know the rest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar