onsdag 27 april 2011

Red dirt girl

Så är håret lite rött, och rätt så mycket kortare. Det fick med beröm godkänt av David, så jag får väl lita på att det blev bra.

Examinationsuppgift i kursen "Rättsliga dilemman" inskickad igår. Det är alltid samma känsla av lättnad när man mailar in uppgifter, en djup suck av tillfredsställelse. Imorgon är det opponering i Göteborg, och på fredag sista arbetsdagen på nuvarande ställe i kommunen. Och så nästa vecka är det dags att lära sig allt om ekonomi på just IFO Ekonomi. Det ska bli riktigt roligt att kommma till ett nytt ställe!

Idag var jag uppe tidigt, trots ledighet, och gick en morgonpromenad med Johanna. Hon hade bakat scones, så jag fick en god frukost. Nu är jag hemma, och ska läsa en stund. Jag kommer säkert att "vila" lite också. Inte för länge dock, tänkte sätta mig i solen och drömma mig bort en stund senare.

Och så spritter det i kroppen, känslor vill ut. Jag kanske borde börja med bungyjump, utforska grottor, eller köra Formel 1. Vad som helst som får den där alltför ofta närvarande känslan av frustration ur kroppen. För jag ser i dina ögon att det börjar bli tröttsamt. Och jag hör inte samma övertygelse i din röst, orden har mattats efter att ha blivit sagda så många gånger. Och då isar det av skräck inom mig. För det är sådan här jag är. Jag kan bara hoppas att det räcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar