måndag 25 april 2011

Annandag

Till min stora förtjusning känner jag att det här blir ett glatt inlägg. För dagarna som passerat har varit fyllda av glädje och skratt. Det har varit grill och spel hos Kalle och Maria, middag med föräldrar och syster, mat på balkongen med Klas och Linda, och fotboll hos Mikael och Jenny. Härliga dagar! Syster med familj har varit i Borås, och som alltid är det stunder med dem som är bland det finaste i mitt liv. Jag känner mig lugn och trygg då. Har tillförsikt och framtidstro. Jag är Tina, utan masker. Och när David är med känner jag att tillvaron är fulländad. Jag är så fruktansvärt kär.

Tyvärr så blev det ingen riktigt rolig fotbollsmatch hos Mikael idag. När människor osm kallar sig för fans slänger in knallskott och ser till att det egna laget förlorar matcher, då vet jag inte var vi har hamnat. Hur tänker man? Vad tror man att man uppnår? Jag förstår att det måste vara avskräckande straff, men det är så trist att spelare ska få lida för hur klacken bär sig åt. Jag hoppas att AIK kan ta tydligt avstånd från de som kallar sig supportrar, och jag hoppas att man slipper se det hända igen. Besvikelse!

Så vi åkte hem och lade oss på gräsplätten istället, mysigt det också i och för sig. Om en stund ska jag iväg till ridhuset, och sedan ska jag skriva examinationsuppgift. Med kniven mot strupen... Jag vill bara att terminen ska vara slut. Jag längtar till mitt nya jobb, hoppas att den där tanken att stödja och hjälpa människor slagit igenom bättre där.

Och så vill jag säga grattis till min fina Rebecka som fyller år idag. Hoppas att du har haft en underbar födelsedag, och att du får det bästa året någonsin. Love you.

1 kommentar:

  1. Kul att du har haft en bra helg! Tack för igår! Nu ska jag lära Klas spela kort så han slipper förlora så stort nästa gång... ;)
    Kramar, Linda

    SvaraRadera