lördag 3 september 2011

Surtant

Så har vi då flyttat! Och det är jätteroligt, samtidigt som det inte alls är särskilt roligt. Jag vill få klart allting omgående, och förvandlas till en sur och rätt så gnällig Tina när det inte går. Och jag känner mig trött överlag, orkeslös. Jag blir irriterad över att madrasser, sängram, och hyllor inte kommer att komma än på någon vecka. Irriterad över att jag inte kan åka till Ikea imorgon och köpa nya skåp och hyllor till badrummen. Irriterad över att det står en ful och klumpig garderob i vårt sovrum. Jag vill bara att den skall ut - bort, så att jag kan ställa dit en fin byrå istället. I-landsproblemen svävar runt i det nya hemmet. Jag unnar mig dem.

Två av tre katter klarade flytten bra. Den tredje fick hjärtklappning och började flåsa i omgångar. Nu har han lugnat ned sig, och tagit sin tillflykt under vår TV-bänk. Lille, fege Ramses.

Och jag har inte joggat en meter på hela veckan. Jag har ridit. Så gott som hela lektionen utan stigbyglar, och det gjorde gott för sittbenen...

1 kommentar:

  1. Ha, ha!! Jag känner igen det där med att vilja göra allting NU! Fast man får se det positivt, saker och ting blir inte stående i evigheter i alla fall... ;)
    Det kommer nog blir hur bra som helst till slut. Ser fram emot att komma och inspektera!
    Kramar

    SvaraRadera