torsdag 8 september 2011

Krasslig surtant

Ännu mer surtant. Eftersom jag har gått och blivit sjuk också. Och då tycker jag alltid väldigt synd om mig själv, på ett manligt sätt... Jag har varit hemma hela veckan, och då kommer den där ångesten över att inte vara på jobbet. Jag blir övertygad om att alla tror att jag är hemma för att vi precis har flyttat, och att jag passar på att fixa och dona hemma. Men jag kan garantera att det enda "donandet" är framför TV:n eller med en bok i sängen. Just nu "Döda själar" av Nikolaj Gogol - väldigt bra! Jag har faktiskt skrivit på min uppsats också, ty den skall bli klar till 30:e augusti. Och så har jag beställt tapeter till köket. Det blir precis likadana som jag hade i mitt gamla kök - Josef Frank. Och så drömmer jag om klinkel på badrumsgolv, istället för blåa och rosa plastmattor.

Ramses är uppfinningsrik när det kommer till gömställen. För tillfället ligger han i vårt lilla klädförråd. Andra populära platser är under TV-bänken, under trappan, eller under min Tv-hylla i sovrummet. Jag tänkte att det för det goda med sig att han går ned i vikt när han inte äter så mycket, men å andra sidan förbränner han inte särdeles många kalorier liggandes heller.

Och saknaden efter farfar. Den är precis lika stor. När jag var nere vid graven i helgen, så skällde jag på honom. Kallade honom för "dumma farfar" som lämnade oss, frågade om han verkligen var tvungen att göra så just nu. Sedan fick jag fruktansvärt dåligt samvete som kallat honom dum. Tänkte att jag kunde gjort så mycket mer medan tid fanns. Jag kunde hälsat på honom mer än en gång i veckan, ringt honom två gånger om dagen istället för en. Jag kunde ha suttit hos honom längre de gånger jag var där. Inte som vissa gånger när jag skulle iväg, och bara satt hos honom en stund. Jag går fortfarande inte med på detta. Det tomrum du lämnat efter dig skrämmer bara jag vistas i utkanterna av det. Lille farfar. Jag älskar dig så mycket!

Och så vill jag tacka alla som hjälpte till att flytta! Ni är helt underbara. Vi ska bjuda igen. Vilket vi i och för sig lovade förra gången när jag flyttade in hos D. Men vi ska verkligen göra det. Vi är så tacksamma!

1 kommentar:

  1. Får jag också komma när ni bjuder igen? Jag hjälpte ju inte till med flytten... =/

    SvaraRadera