söndag 3 juli 2011

Let it be

Jag har inte skrivit på ett tag. Men jag inbillar mig inte att jag är Schulman eller Kissie, och har sådär jättemånga läsare som ivrigt sitter och väntar på mina inlägg. Fast jag är väldigt glad över att se att såpass många ändå tittar förbi. Jag blir lite nyfiken på er...

Det känns som om livet ändå kan bli bra. Jag hatar att skriva så. Det känns som en utmaning. Känns som att tre gudinnor rycker i trådar, får väven att oroligt vrida sig. Men jag måste ändå skriva så. För vi har hittat en ny lägenhet. En jättefin sådan. Där katterna kan gå ut i solen. Där vi kan göra alldeles som vi vill; måla, tapetsera, byta ut köksluckor. Jag längar redan dit.

Det har varit en fin helg. Fredagskvällen spenderades på Oliven med Klas och Linda, trevligt sällskap och god mat. Lördagen spenderades även den med Klas och Linda. Den här gången tittade vi på resor och åt godis. Trevligt även det. Och idag har jag tittat på fotboll. Solnalaget fick vinna på Örjans Vall, och jag kan vara kaxig imorgon.

Och nu. Nu ligger jag i sängen och har ett angenämt val framför mig. "Lilla himlafågel" av Joyce Carol Oates, eller "Arkiv X". Vad skulle ni ha valt?

3 kommentarer:

  1. Jag väntar på dina inlägg, jag kikar in varje dag, fast att det är svårt att läsa med det svarta... ;)
    Supertrevlig helg har det varit! Tack för det! Btw så har jag kommit så långt nu att jag har skrivit ut inspirationsbilden till min tatuering. Bara att ta sig dit oxå...
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Men vad kul med ny lägenhet! När blir det flytt??

    SvaraRadera
  3. åh. spännande med lägenhet! kommer ner till dig imorn och vill höra allt :) nyfiken som man är. hihihi.

    SvaraRadera