torsdag 9 juni 2011

You said you'd never walk away

Förväntan. Smaka på det ordet. Så mycket kan rymmas däri. Så mycket att framtiden blir en liten segelbåt ute på ett rasande hav. Så mycket att alla tankar och all längtan får kroppen att vrida sig i förtvivlan. Vågar vi hoppas? Vågar vi planera när en mäktig hand kan svepa bort våra drömmar? Få oss att falla på knä. Modiga vi!

Jag överanalyserar och älskar att diskutera i timmar. Jag är dramatisk till patetikens gräns, och stundtals oerhört krävande. Jag är en känslomänniska som byter sinnesstämning hundra gånger om dagen. Och jag är bra. Förbannat bra.

Jag jobbar nu. Har mitt egna kontor, med min egna namnskylt på dörren. Jag blev så fånigt upprymd att jag var tvungen att gå ut och titta på den idag. Det verkar uteslutande vara trevliga människor i korridorerna. Och jag kommer att få lön! Riktig lön. Pengar leder till önskan om konsumtion. Och här kommer en önskelista;

- ring från Efva Attling
- nya jeans
- en riktigt snygg kjol
- ny sängram + nya nattygsbord
- säsong 5 av Medium
- mängder av böcker från antikvariatet
- nya örngott och påslakan
- prydnadssaker från Indiska
- fondvägg i sovrummet
- ny, större lägenhet
- ny frisyr
- en middag på mysig restaurang med David
- prydnadshäst från Hjärterum

Väldigt modest av mig. Får se hur mycket som kan bockas av, lite får väl vänta i alla fall till sommaren är slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar