lördag 18 juni 2011

Krasslig

Raspig i halsen, och allmänt frusen. Så jag ligger hemma ikväll. Låg hemma igår kväll också i och för sig, men då var det helt självvalt. Älsklingen var iväg i Göteborg, så jag tvättade och tittade på Arkiv X. Somnade tidigt gjorde jag också. Jag är lite tant nu, för det var en helt underbar kväll. Det känns skönt att vara tant förresten. Det är jobbigt att vara uppe sent varje helg, och sova bort hela dagar efteråt.

Vi vill ha en större lägenhet. Är det någon som sitter och klämmer på en trea eller fyra, så är vi intresserade.

Första hela arbetsveckan på jobbet gick jättebra. Jag blev tröttare och tröttare ju längre veckan gick, har fortfarande inte lyckats lägga mig av med ovanan att läsa halva nätterna. Men nästa vecka börjar ju mitt nya liv med jogging och bättre matvanor, så då jäklar! Det är en märklig känsla att jobba, och inte göra någonting annat. Att veta vart ens liv är på väg. Att på riktigt kunna planera för en framtid. Stort.

Hoppas att ni har en bra helg. Jag har inte så mycket intressant att skriva, det kanske jag aldrig har förresten..., men just ikväll är jag mindre intressant än vanligt. Det blir så när man känner sig hängig, och tycker lite synd om sig själv. Jag finner tröst i tanken att tre böcker är på väg från Bokus, och att det bara är fyra arbetsdagar nästa vecka. Och att David är på väg hem med ett paket Ben & Jerry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar