söndag 6 november 2011

A rebel without a clue

Kan det vara så att redan en månad har gått sedan jag skrev senast? Var tar all tid vägen? Känner ni också att allt går så mycket snabbare än förr?

Jag är konstant trött. Men jag vill minnas att det brukar vara så om vintern. Att det känns som om ingen tid alls har gått till sömn när man slår upp ögonen om morgonen. Att den största delen av dagen går åt till att längta hem igen. Även om alla underbara kollegor är ett stort energipåslag. Och väl hemma kan jag inte påstå att jag gör alltför mycket... Jag läser, klappar katterna, klappar på David, och så händer det allt att jag sover "middag".

Det jag skulle vilja göra är: börja jogga, börja med yoga, arbeta mer med det mediala, skriva färdigt det där sista på C-uppsatsen. Och så köpa en ny liten kattunge. Gärna en övergiven sådan, som behöver ett varmt hem. Säg det inte till David bara. Han tycker att det finns nog med katter i vårt hem.

Det är äntligen dags att göra i ordning det "sista" rummet dock. Mitt läsrum! Jag har valt tapeter med påfåglar på. Det finns två murriga fåtöljer att sjunka ned i. Och så ska jag köpa ett bord, och en sådan där underbar gammal läslampa. Sedan skall jag sitta där och filosofera mörka vinterkvällar. Vill någon kär vän sitta och filosofera med mig, så är det välkommet.

Just nu läser jag "Sagan om Drakens återkomst" av Robert Jordan. Tyvärr så hann han lämna jordelivet innan han blev klar med sina böcker. Det ska ändå vara så att han gav instruktioner till sin fru, eller en vän eller något, så att de kunde skriva en sista bok i hans anda. Det var lite snopet förra gången jag läst alla böcker som fanns, och fick fortsätta undra hur det gick med världens undergång.

Och så har jag tatuerat in min lille Ramses - äntligen. En jättefin bild av en strålande duktig tatuerare - Jörgen Ström.

Och så skulle jag vilja införa ett förbud mot orden "gadda" och "parta". Funkar det tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar